Post

Wystrój Twojego salonu fryzjerskiego może mieć wpływ na jakość i styl Twoich usług.

Klient powinien czuć się komfortowo podczas pierwszej wizyty w salonie fryzjerskim. Pierwsze wrażenie jest ważne. Największym sukcesem salonu fryzjerskiego jest to, że klient czuje się swobodnie, zapomina o swoich zmartwieniach i otrzymuje wymarzoną fryzurę. Jakie są niektóre z rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę, aby Twój salon był najlepszy w mieście? Oto kilka świetnych wskazówek.

Wybierz odpowiedni schemat kolorów

Po pierwsze, zastanów się nad atrakcyjnością swojego schematu kolorów dla większości klientów. Zbyt jasne lub ciemne kolory mogą wizualnie zmniejszyć przestrzeń i mieć negatywny wpływ na nastrój klientów. Jasne kolory wizualnie zwiększają przestrzeń wnętrza, sprawiając, że wydaje się ono większe i bardziej przestronne. To sprawia, że wyglądają na jaśniejsze i czystsze. Naturalne światło będzie bardziej widoczne w bielach, szarościach i beżach. Możesz podkreślić charakter wnętrza poprzez zastosowanie kontrastów czerni i bieli. Dodaj akcenty w swoich ulubionych kolorach, aby się wyróżnić.

Projektanci wnętrz coraz częściej powracają do wyposażenia salonów fryzjerskich z naturalnego drewna. Dotyczy to nie tylko ram luster, konsol i stolików. Dekoracje ścienne również mogą być wykonane z drewnianych akcentów. Wnętrze salonu jest bardziej przyjazne, ciepłe i przytulne, gdy jest wykonane z naturalnych materiałów. Tam poczujesz się jak w domu.

Uznaj swoją wartość

Twój salon powinien posiadać elementy, które zapadną w pamięć klientom. Na ścianach powinny znaleźć się oryginalne akcenty dekoracyjne oraz certyfikaty z nazwą lub logo Twojej firmy. Zaprezentuj również zdjęcia najpopularniejszych fryzur na atrakcyjnych modelkach. Klienci będą mogli nie tylko zobaczyć najnowsze trendy, ale także poznać Twoje umiejętności stylizacyjne. Twój znak firmowy powinien być widoczny na szybach i meblach, a także na innych gadżetach, takich jak kubki i inne naczynia oraz czapki.

Czytaj również: Jak urządzić idealny salon fryzjerski?

salon fryzjerski

Wybierz oświetlenie, które jest idealne

Twoi klienci powinni czuć się jak gwiazdy w świetle reflektorów. Upewnij się, że nad i po obu stronach lustra znajdują się kinkiety, które emitują światło zbliżone do naturalnego. Twoja klientka i Ty będziecie chcieli zobaczyć kolor włosów po nałożeniu farby. Ponadto, będziesz chciała zobaczyć, czy włosy dobrze łączą się z przedłużeniami. Możesz poprawić jakość, precyzję i staranność swojej pracy stosując optymalne oświetlenie. W salonach fryzjerskich powinno być co najmniej 500 luksów.

Oprawy lamp ściennych powinny być zarówno solidne, jak i lekkie. Możliwość regulacji klosza oraz ruchome ramię pozwolą Ci ustawić strumień światła tak, aby oświetlał Twoje włosy, ale nie tworzył cieni i blasku. Lustra, które są przyjemne wizualnie, a także intensywność strumienia światła sprawią, że Twoja praca będzie wyglądała doskonale.

Warto przyjrzeć się oryginalnej oprawie sufitowej, a także lampie roboczej przy lustrach. Można mieć jedną elegancko zaprojektowaną lampę zawieszoną w centralnym punkcie lub wiele mniejszych lamp rozrzuconych po suficie.

Myjnia samochodowa to kolejna przestrzeń, która powinna mieć nastrojowe oświetlenie. Klienci mogą się tu zrelaksować podczas mycia włosów, nakładania maseczek, czy innych zabiegów kosmetycznych. W takim miejscu warto zainwestować w oświetlenie LED w postaci listew dekoracyjnych. Ciepła, żółta poświata stworzy atmosferę, która sprawi, że klient poczuje się swobodnie.

Urzekający zapach

Wielu klientów uważa, że wizyta w salonie to najlepszy sposób na oderwanie się od monotonii dnia codziennego. Dla właścicieli salonów ważne jest, aby stworzyć relaksujące środowisko, w którym klienci mogą zapomnieć o wszystkich swoich zmartwieniach i odprężyć się. Twoi klienci poczują się zrelaksowani, jeśli zaoferujesz im aromaterapię. Przyjemny zapach tworzy pozytywne skojarzenia z salonem. Twój salon zostanie zapamiętany przez klientów i będą oni do Ciebie wracać wielokrotnie.

Przyjemna muzyka

Muzyka może mieć relaksujący wpływ na nasz nastrój. Dobrze dobrana muzyka sprawi, że Twoi klienci poczują się bardziej komfortowo i będą bardziej otwarci na rozpoczęcie rozmowy. Pozwoli Ci to na zbudowanie silniejszych relacji z klientami. Spokojnie i z entuzjazmem wysłuchamy Twoich propozycji zmian fryzur, kolorów i cięć.