Promocje, czyli kupuj i nie żałuj
Bardzo cenimy sobie okazje do zakupów i różne obniżki cen. Na promocjach kupujemy znacznie więcej ubrań, perfum, elektroniki i nowoczesnego sprzętu AGD. Promocje są jednak często tylko chwytami, które mają przyciągnąć klienta, nie oferując mu nic naprawdę dobrego. Jak można tego uniknąć?
Porady promocyjne
Straty, które są dodawane do produktów są, jeśli kupisz X i dostaniesz X i Y. Czasami można dostać drugi produkt taniej lub za symboliczną kwotę. Pamiętaj, że cena darmowego przedmiotu jest zawsze wliczona w cenę przedmiotu i często warto po prostu kupić przedmiot za darmo.
Znaczące obniżki cen
Najbardziej atrakcyjne promocje bardzo często nie są zbyt atrakcyjne. Sama atrakcyjność Twojego sprzedawcy nie jest tu wiele warta. Zawsze, mimo promocji, trzeba porównywać ceny w różnych sklepach.
Sprzedaż i reklamacja towarów
W przypadku promocji często pojawiają się zastrzeżenia, że produkty, których dotyczą, nie mogą być później reklamowane. Nie musisz jednak przejmować się tymi przepisami, ponieważ są one rażąco niezgodne z prawem i po prostu nie mają zastosowania. Każdy sklep odpowiada za sprzedany towar przez 2 lata od daty sprzedaży (art. 561 pkt 5 i 568 § 1 k.c.), a jego odpowiedzialność jest wyłączona tylko wtedy, gdy towar był przeceniony z powodu wady zgłoszonej klientowi i jego odpowiedzialność nie dotyczy tylko tej wady.
Zobacz poniżej Jak kupować owoce i warzywa?
Ceny promocyjne - rabaty
Ceny podawane jako promocyjne bardzo często wcale nie są cenami promocyjnymi. Sprzedawcy po prostu naklejają informację o promocji na starą cenę, a następnie podnoszą ceny po zakończeniu takiej udanej promocji. Dlatego trzeba uważnie przyglądać się cenom w sklepach i porównywać je cały czas i wszędzie.
Promocja a cena na półce i cena przy kasie.
Bardzo często zdarza się, że zauważamy cenę na półce i decydujemy się na zakup towaru w tej cenie, a następnie przy kasie zostajemy poinformowani, że cena jest jednak inna. W takiej sytuacji nie musimy rezygnować z zakupu ani godzić się na wyższą cenę. Naszym pełnym prawem jest stosowanie ceny, która jest wyświetlana na półce sprzedażowej. Jest to oferta w pełni komercyjna. Jedyną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę jest to, że arkusze ogłoszeń, które już oferują takie oferty handlowe nie są cenami, które nie są ważne.
Konsument chroniony
Pamiętajmy też, że nie jesteśmy osamotnieni w walce z nieuczciwymi przedsiębiorcami. Wspiera nas Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który publikuje informacje o innych metodach pracy sprzedawców, a także jest w stanie bronić nas bezpośrednio podczas sporu ze sprzedawcą, gdy niektóre z naszych praw są bezpośrednio naruszane, np. gdy sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji produktu z promocji.